Dobre 4 dni zajęło mi znalezienie błędów powodujących problem z dostępem do bazy danych na której oparty jest serwis zdalni.sp3gryfino.pl.
Jak się okazało po aktualizacji 11 maja wymuszonej alertem o podatności na ataki z internetu, zaczęły się pojawiać błędy na wyświetlanych stronach. Sporo się o tym słyszy w mediach ostatnio. Należy dbać o aktualne oprogramowanie, bo aktualizacje łatają "dziury" którymi włamywacz może dostać się do komputera. Dlatego serwer zdalni jest aktualizowany na bieżąco i także w przypadkach kiedy twórcy oprogramowania przesyłają ostrzeżenia o podatnościach zanim pojawią się one w oficjalnych kanałach informacyjnych.
Tutaj problem stanowiły pliki instalowane od 18 sierpnia 2015, 12:28, bo wtedy serwer został uruchomiony. Dokładnie chodziło o oprogramowanie używane w czasie pandemii podczas pracy zdalnej. Najnowsza wersja nie mogła się dogadać z wcześniejszymi skryptami co powodowało restart co 1 minutę usługi serwera baz danych.
Pliki powodujące problemy zostały usunięte, serwer przy okazji został zaktualizowany do nowszych wersji serwisów potrzebnych do jego działania a ta wiadomość powinna dotrzeć jeszcze przed pierwsza lekcją informatyki po przerwie egzaminacyjnej.
Zadanie N33 przedłużam o 4 dni - powodem awaria serwera i brak dostępu do adresu zielonego formularza.
Teraz serwer wykonał cykliczne kopie zapasowe i nie jest tak zapracowany jak tu można zobaczyć. Praca 12 rdzeni na 4 dyskach twardych zawierających 9 partycji.
