Drogi gimnazjalisto
Będziesz pracował z komputerem poznając
matematykę poprzez samodzielne wykonywanie eksperymentów.
Eksperymenty te będziesz wykonywał w programie CABRI, którym
posługują się dzieci całego świata ucząc się matematyki.
Na dzisiejszej lekcji będziesz odkrywał
nieznane Ci fakty z geometrii płaskiej.
W tym celu uruchamiaj kolejne fragmenty lekcji o nazwach A_01.htm,
A_02.htm ... itd. klikając myszą w strzałkę
Jeśli będziesz chciał powrócić do poprzedniego apletu,
kliknij w strzałkę
Wykonuj dokładnie polecenia pojawiające się na ekranie
komputera.
Czasem pewne konstrukcje będziesz powtarzał w swoim zeszycie
przy użyciu cyrkla i linijki.
Wykonuj je możliwie dokładnie, bo od tego będzie zależał
Twój sukces poznania matematyki.
Ważne i dotychczas nieznane Ci fakty notuj również w swoim
zeszycie.
W trakcie czytania tekstu napotkasz na pytania wyróżnione
pogrubionym kolorem czerwonym i ponumerowane kolejno .
To są pytania, na które będziesz odpowiadał bezpośrednio
nauczycielowi lub poprzez platformę elearningową, jeśli
matematyki uczysz się bez nauczyciela.
Lekcje są skonstruowane na bazie tzw.
apletów CABRI. Aby je oglądać w pełni musisz pobrać z
Internetu program zwany "wirtualna maszyna Javy". Wpisz
do storny www.google.com te trzy
słowa a odnajdziesz stronę, z której będziesz mógł sobie
oprogramowanie Java pobrać. Jesli masz z tym problem,poproś
kogoś ze starszych kolegów lub dorosłych by pomogli Ci.
Po zainstalowaniu tego oprogramowania będziesz mógl już
samodzielnie pracować z apletami.
Oto instruktaż posługiwania się apletami, na których zbudowane są kolejne lekcje dla Ciebie
Aplet [ang. applet = mała
aplikacja] to niewielki program napisany w języku Java
lub Active-X, który po wstawieniu
do witryny internetowej pozwala dokonywać w niej
animacje. Konstrukcje Cabri przygotowane za pomocą
apletów pozwalają nam pracować bez programu CABRI tak,
jakby na ekranie był program CABRI. W tym celu
|
Teraz
wystarczy kliknąć myszą w dany przycisk, uaktywnić
narzędzie ukryte pod tym przyciskiem i pracować
podobnie jak z CABRI. Wywołanie
ostatniej ikony menu pozwala zapisać na Twoim komputerze
konstrukcję przedstawioną na aplecie. Po jej wywołaniu
pojawia się okienko (patrz rysunek obok). Zatwierdź je
(OK) - Twoja konstrukcja zostanie zapisana w Twoim
komputerze we wskazanym przez Ciebie miejscu. |
Życze Ci powodzenia!
Nie zniechęcaj się.
Jeśli czegoś nie rozumiesz, poproś swojego nauczyciela.
On Ci na pewno pomoże.